5.02.2011

Pesta Air Port Dickson 2011

6.30 PM
Petang semalam saya dan kawan saya bertolak ke Port Dickson sekitar jam 6.30 pm waktu tempatan.Alhamdulillah cuaca pada petang itu seolah-olah merestui perjalanan kami.Kami memilih untuk pergi melalui lebuhraya seremban-port dickson kerana laluan tersebut lebuh cepat dan kurang sesak.Sewaktu dalam perjalanan,kami dapat melihat ramai orang turut berpusu-pusu untuk pergi ke destinasi yang sama iaitu pantai cahaya bulan di batu 4 Port Dickson.Paling ramai jangan cakap la kan mat-mat motor.Tambah-tambah lagi yang bawak awek diorang.Payung!!!.Haha.

Kami tiba di Port Dickson sekitar jam 7.30 pm.Setiba nya kami disana kami terus mencari lokasi yang dimaksudkan.Punya lah ramai orang jadi kami memilih untuk pergi makan dulu di salah sebuah restoran di batu 4 sebab masing-masing da lapar plak.Kebetulan member kami sorang neh peminat setia liverpool ala lebih kurang kipas-susah-mati liverpool la an.Hehe.Malam tu liverpool men ngn newcastle.Puas kami pusing-pusing cari restoran yang ada tv.Hehe.Last-last jumpa gak.Nasib kami mmg baik sebab x ramai orang kt restoran tu.Ye la mungkin semua da pergi kat event tu kot.Arghh,kitorng x peduli jnji kenyang perut kitorng dlu.Haha :)

gambar sekadar hiasan
Bab makan da settle.Masing-masing da kenyang.Alhamdulillah.Hehe.Jadi kami pun angkat kaki gerak.Tapi bayarlah dulu an.Hehe.Sementara belum panas lagi tempat tu.Kami ambil peluang untuk pusing-pusing satu Port Dickson malam tu.Ye la kami neh jarang g PD walaupun tggl kt Seremban.Haha.Sambil pusing-pusing tu kami sembang-sembang dalam kereta sampai x perasan da sampai ke teluk kemang da.Kemain jauh g jalan.Mana x nye asal lalu je mata masing masing sume tgk awek-awek yg kua ngn mak ayah die.Yg kua ngn boypren pn kami usha gak.Hahaha.Da bes pusing tu kami terus pergi ke lokasi yang dimaksudkan.Punyalah ramai orang,de yg datang ngn keluarga ada yang ngn pasangan masing-masing.meriah kate ko.Kami tgk org sume da sibuk pergi tgk konsert.ye la kami pn dtg sbb nak tgk konsert je.Mase kami dtg tu artis yg tga wat persembahan Jeffry Din.Walupn beliau da tua tapi tenaga beliau malam tu luar biasa.Penonton semua yang dtg malm tu terhibur sgt dengan telatah beliau.Lagi-lagi makcik-makcik la an.Hahaha.

Saya ringkaskan,lepas tu Ifa Raziah pulak yang wat persembahan.Huh,faham-faham la klu perempuan yg kt atas stage tu.Makin ramai la abang-abang yg dtg.Kami pe lagi terus ke depan sikit caru tmpat yg lebih closer ngn stage.Bukan selalu dpt tgk artis an.Memang la bagi korang-korang kt lua tu ade yg da bosan tgk artis neh.Bagi kami x kisah la org nak ckp pe tp pe omputih ckp.Moment cant be replaced lah.Hehe.Siap de sorang peminat die yg btul-betul followers die tu.Jadi po laie klu org noie sembilan nek ateh tu.bedekah lah sumo org golak.hahaha.Kono plak dio x abih-abih sobut."sey neh ahli waghih,dtg daie somban nek bas nk tgk ipa laziah" Hahaha.pak cik tu mmg sporting gile la beb.

Artis seterusnya Iqwal.Ramai yang x familiar ngn die neh.Tapi saya dapat tau pun melalui rancangan MHI iaitu Malaysia Hari Ini.Pasal die neh boleh b'nyanyi dlam 13 bahasa.gila rare.hehe.Bagus gak die neh wat persembahan walupun masih muda lagi.Ok-ok korang mesti nak tau an artis yg wat persembahan lepas neh sape.Jeng Jeng Jeng!! BUNKFACE la weh.Huhuhu.Time tu lagi ramai org dtg.Lagi-lagi yg mmg peminat diorang neh.Xnak cite panjang la beb.Korang nilai la sendiri cane situasi malam sewaktu konsert bunkface tu melalui gambar di bawah neh.

Best-best.Tapi sori la x dpt na upload vid konsert diorang neh.Tapi klu de permintaan saya upload la ye.Hehe.Bunkface perform 4 buah lagu je.Sume lagu tu dari album kedua diorang.Ok2 bes je konsert bunkface neh,sume beselerak balik.Haha.MC x sempat nak cakap pe-pe.Haha.Ye la jam pn da hampir pkul 1 da.Sume da ngantuk kot.Haha.Kitorang pun x t'kecuali bongkar dari situ.Sebelum balik tu kami sempat amik gambar untuk wat memorial.Hehe.

Thats  all for today folks! Bye.Yeah! ;)